Catch up

Ja, det var en person som påpekade att jag inte har skrivit något inlägg på ett tag, så det är absolut dags nu. Det har hänt en hel del senast. Till att börja med kan vi ta upp den extrema förändringen som skett utomhus - och jag gillar det verkligen inte. Det gick från att vara ganska trevlig höst till att bli snökaos. Det är knappt en vecka mellan bilderna nedan. Här i veckan var det som extremast, jag stannade hemma två dagar i rad, mamma sov över på jobbet och folk satt fast i bilköer i flera timmar. Jag gick och skulle handla mat, mat affären ligger alltså typ 100 meter bort, jag ramlade i trappan två gånger och såg ut som en snögubbe när jag kom tillbaka. Det är så dåligt skottat överallt och jag är så skraj för att ramla omkull och det är ishalt på loftgångarna så jag klamrar mig fast vid staketet när jag går mellan hissen och lägenheten. Skitväder alltså! 
 
Innan det blev detta väder så var jag och Erik och åt lunch i stan och sen gick vi på Fotografiska. Det var Höstsalongen och det är kanske en av de roligaste utsällningarna att gå på. Det är blandade människor, egentligen vem som helst, som ställer ut några bilder. Min favorit var denna. 
Först ser det ut som planeter, galaxer och andra rymdgrejer, men när man tittar noga ser man att det är närbilder på diverse vardagliga saker, t.ex. en kaffekopp fotad uppifrån eller en lampa fotad i motljus. 
 
Jag har tjuvstartat julen med att köpa lussebulle och nu igår köpte jag även julvört MED RUSSIN. Jag längtar till att få bara julmysa utan att ha en massa plugg som snurrar i huvudet hela tiden. 
 
Tidigare har jag ockuperat hela köksbordet med plugg och jag har så mycket saker så att jag inte orkat plocka undan varje gång vi ska äta, så vi har ätit alla måltider i soffan typ hela hösten, fram tills nu! För nu har jag fått ett eget skrivbord. Jag har beställt en skrivbordslampa som borde komma nästa vecka. 
Proppfullt köksbord: 
Nya skrivbordet: 
Jag var dock tvungen att ta bort pianot för att få plats med skrivbordet, men så får det bli nu. Prioriteringar. 
 
Och sist men inte minst så var jag och mina föräldrar på Laleh på Globen i fredags. Vi åt middag på ett hotell i närheten och vid bordet bredvid oss så satt Christine Meltzer!! Konsterten var bra, det var dock lite problem med ljudet i början, det var väldigt lågt. Men sen (efter klagomål från publiken) så höjde de ljudet rätt rejält, så det skar i öronen, men till sist så hittade de en bra nivå på ljudet. 
 
 
Vardag | |
Upp