Julfix

Nu börjar det äntligen närma sig jul, det är julreklam på tv och en massa julpynt har dykt upp i butikerna. Och jag har börjat julfixa lite. Förra helgen var jag ute hos mina föräldrar på landet och gjorde kransar i granris som ska hänga på dörren, jag gjorde en som jag tog med hem till lägenheten också. Vi har ju loftgångar så dörren är utomhus och det är ju bra för att granriskransen håller sig längre om den får hänga utomhus. Jag pyntade också lite utomhus med granris, framför ytterdörren och så.
Mysigt att vara ute och fixa i trädgården! 
Jag pyntade också en amaryllis med en grankvist. 
Idag efter skolan så har jag fixat här hemma i lägenheten, jag har tvättat och städat, men sen har jag också planterat om en massa växter som skrek efter att få större krukor. Jag fick några sticklingar av Eriks mamma för ett par veckor sen, de har suttit i vatten, men nu var det dags för dem att planteras i jord. 
När jag var hemma i helgen så hittade jag även jäääääättemånga ekollon MED SVANS(!!!!) under en ek. De låg under höstlöven och hade börjat gro. Förra året letade jag efter ekollon vid den eken, men jag hittade inga, det kanske är olika från år till år. Nu har jag satt dem i vatten i några snapsglas som jag köpte för 5 kr st på min nya favoritbutik (TGR, bara en massa små pysselgrejer och andra bra småsaker). Hoppas att de fortsätter att växa för min första ek har nu tappat alla sina löv och är bara en liten stam som sticker upp ur jorden, men jag hoppas att det bara är så för att det är vinter... 
Idag hängde jag också upp julgardinerna som Erik och jag köpte förra helgen. Först var det lite pyssligt att "sy" upp den med sådana där band som man stryker på, men sen rullade det på. 
 
Vardag | |
Upp