Från traumatisk händelse till ljuvlig lunch och nya glasögon

Till att börja med så måste jag berätta att igår hände det mig en sak som är den mest oturliga saken som kan hända en människa : en fågel bajsade på mig!! Jag stod i Slussen och väntade på bussen och så hör jag "splash". Tur i oturen var ändå att fågeln missade mitt huvud med ca 2 cm så allt skit hamnade på min halsduk istället för i mitt ansikte. Jag blev hur som helst rätt traumatiserad av denna händelse, det var första gången i mitt liv! Först tänkte jag att jag aldrig någonsin kommer att sätta min fot i Slussen igen, men jag har börjat komma över det nu haha :)

Idag var jag på kurs med jobbet, men innan kursen så åt vi lunch på Haymarket by Scandic vid Hötorget och ååå så gott det var och så fint det var! Jag åt lax med potatis, rödbeta och citronsås, det låter simpelt, men det var ljuvligt.
Själva kursen ägde rum på biograf sergel, alltså i en biosalong, och såklart så bjöds det på popcorn! :D

Idag fick jag äntligen ett sms om att mina glasögon var färdiga, så på vägen hem så hämtade jag dem. Det känns jättekonstigt att ha på sig dom, troligtvis för att det är ovant, mina ögon vet inte riktigt vad som händer, hur de ska anpassa sig liksom, så det tar nog lite tid för dem att vänja sig. Men modellen känns rätt :) Jag kände mig lite cool de 200 metrarna jag gick från optikern till lägenheten med denna fancy påse ;)

Vardag | |
Upp