Helgen

Här kommer lite update från de senaste dagarna

Denna skapelse, ett torn av petite chouer, lagade dom på Dessertmästarna för ett tag sen. Jag har aldrig sett en sån irl. Jag går ju ca 5 minuter på Sibyllegatan från tunnelbanan till kontoret, och i fredags slog det mig att jag går förbi typ 10 lyxiga bagerier och konditorier och chocolatiers osv. på denna korta promenad. Om man är sugen på något gott och lyxigt så är det hit man ska gå!

I fredags kväll var jag och Emma på Dansens hus och såg Nötknäpparen av Fredrik Benke Rydman. Den var rolig! Humor blandat med allvar. Det gjorde att man blev berörd. Lite annan stil jämfört med hans tidigare föreställningar, denna var lite mer dans med teater. Jag hade önskat att det var lite mer coola dansnummer men jag gillade föreställningen väldigt mycket ändå! Det var en upplevelse.

På lördagen besökte vi en konstutställning som gick ut på att man skulle köpa konsten. Alltså var det prislappar på allt. Och det var hur mycket folk som helst. Man blev irriterad. Man vill ju kunna gå runt och titta på konsten i lugn och ro utan att behöva armbåga sig fram genom de trånga korridorerna och bland barnvagnar och folk. Jättetrångt var det. Men det var många fina grejer man kunde köpa. Synd att allt är så dyrt och man börjar tänka att man lika gärna kan fota/måla något själv istället :)

Vardag | |
Upp