Mysigt hemma

Nästan hela helgen var jag hemma hos mina föräldrar och hälsade på. Eftersom jag har tre tentor nästa vecka så blev det ändå mycket plugg när jag var där. Jag höll på med en transkription och det rullade på ganska bra ändå, MEN nu har jag fastnat på ett ord (kan vara fler) och jag har lyssnat typ 100 gånger på just det ordet men jag kan inte höra vad han säger. Jag har försökt att leta i ordboken efter ett ord som är typ "tanatal" eller "latanatal" men det finns inte haha och jag har även försökt räkna ut vad ordet kan betyda och jag har några förslag men jag hittar ändå inget sånt ord. Det är så frustrerande!

Hur som helst så var den första känslan jag fick när jag kom in i huset var att det var så mysigt! Det är ju lite skillnad när nästan lägenheten består av betong och huset består av trä till 99%. Jag har därmed dragit slutsatsen att trä är mysigare än betong.

Vi åt jättegod mat (som vanligt när man är hemma hos dem så blir det supergod mat) som pappa lagade. Till huvudrätt blev det kycklingroulader med råstekt sötpotatis med linser (det var en speciell typ av linser som jag inte kommer ihåg namnet på).
Sen till efterrätt blev det en apelsinchokladmousse!

Vardag | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

mumms

Upp