Lilla köksträdgården

Jag har ju glömt att visa min lilla köksträdgård! I julklapp från mina föräldrar fick jag bland annat ett miniväxthus (fast utan glasväggar) med inbyggd växtlampa. Det är från Ikea. Det ingick också fröer och alla odlingstillbehör som man behöver (såjord och sånt). Så för några veckor sen så sådde jag två olika sallader. Jag tänkte inte så långt utan jag la ner kanske 10 frön i samma kruka och det var ju dumt eftersom det blev jättetrångt när de började gro. Så jag fick gallra lite, så kanske hälften blev kvar bara. Men nu börjar jag fundera på om jag borde gallra ännu mer... jag vill ju att de ska bli stora och fina och då behöver de gott om plats för rötterna. Jag väntar nog lite till och ser hur det utvecklar sig.

I höstas fick jag några sticklingar av en Karlbergare som nu har vuxit till sig en del. Jag vill att de ska bli lite fluffigare, så nu har jag toppat dem så att det förhoppningsvis kommer ut två nya skott från stjälken. Topparna satte jag i små snapsglas så får vi se om jag fortsätter med dom sen. Det känns så jobbigt att slänga något levande liksom, men egentligen har vi inte plats för fler växter nu!

Vardag | |
Upp