Tjabba tjena hallå igen

Nu var det väldigt länge sen jag bloggade, jag vet. Men så blir det ibland. Det var väldigt mycket sista veckorna innan jul med tentor och julfix, sen efter jul och nyår så har jag jobbat järnet tre veckor innan skolan började igen nu i slutet av januari. Men nu är vi tillbaka i den vanliga vardagen med plugg, jobb, matlådor osv. Men något som jag verkligen gillar är ju alla tvprogram som drar igång och som går varje vecka och som blir som små hållpunkter i vardagen. 
 
Jag ska skriva en stor uppsats denna termin och det innebär ju mycket arbete hemma. Så jag har inte så många lektioner på skolan denna termin, vilket är ganska skönt, men samtidigt blir det ju en utmaning att hålla diciplinen och faktiskt skriva på uppsatsen och inte fastna i något annat roligt som är så lätt hänt när man är hemma. 
 
Idag var en sån dag då jag inte hade några lektioner och inte heller något jobb.Jag hann plugga lite på förmiddagen och sen mötte jag upp syrran i stan och vi åt lunch och shoppade och pratade. Det blev en rejäl promenad allt som allt så båda var rätt trötta 4 timmar senare. Syrran har varit på Nya Zeeland i över ett halvår och har precis kommit tillbaka. Och hon pratade om hur fint Stockholm faktiskt är ändå. Och jag håller väl med, men det är lite svårt att se ibland när man själv bor där och förknippar stan med en massa stress osv. Och när allt bara är grått. 
 
Jag köpte ett par jeans och en födelsedagspresent till Erik. Men på vägen hem hämtade jag även ut två paket på posten, så det blev en del nya grejer idag. I Adlibris-paketet är det franska grammatikböcker, inget mer spännande än så ;) 
 
 
Vardag | |
Upp